Florencja pod rządami Wawrzyńca Medyceusza, wyrastająca na potęgę, jak również będąca kolebką nauk humanistycznych, jest tłem dla kariery artystycznej Botticellego, autora przepełnionych duchowością obrazów religijnych, alegorii mitologicznych, dzieł o bogatej symbolice, prawdziwych świeckich ikon włoskiego renesansu.
UWAGI:
U dołu s. tyt. i na okł. nazwa dziennika Rzeczpospolita. Bibilogr. s. [124]. Indeksy.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Cichy, szorstki w obejściu - taki prawdopodobnie był Cézanne w oczach impresjonistów i paryskiej publiczności. A jednak w twórczości tego samotnika dokonała sie głęboka przemiana, mająca wpłynąć na losy nowoczesnego malarstwa.
UWAGI:
Indeksy.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Nikt chyba na przestrzeni wieków nie był tak doskonałym uosobieniem prawdziwego geniuszu jak Leonardo da Vinci. W samym sercu włoskiego renesansu - Florencji Medyceuszy i Mediolanie Sforzów - Leonardo zgłębiał samotnie różne dziedziny sztuki i nauki, dokonując odkryć, któe zadziwiły świat. Nieustannie eksperymentował, wykorzystując efekty swych studiów w rysunku i malarstwie. Pozostawił po sobie arcydzieła, będące inspiracją dla twórców wszystkich epok, zachowując jednak tajemnice swego życie i niezrównanej myśli.
Kreta, Wenecja, Toleda - miejsca z pogranicza historii i legendy, w których tworzył jeden z najbardziej oryginalnych przedstawicieli manieryzmu. Spadkobierca renesansu czy prekursor baroku? Trudno jednoznacznie zdefiniować styl Dominikosa Theotokopulosa, zwanego El Grekiem. Na jego twórczość składają się statyczne ikony powstałe na Krecie, barwne kompozycje okresu weneckiego i przepełnione mistycyzmem obrazy namalowane w Hiszpanii. El Greco interpretował swoje czasy i świat, w którym żył, w sposób oryginalny, dziwaczny, zaskakujący, mistrzowsko posługując się pędzlem.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Książka zawiera ponad 1000 kolorowych ilustracji, ukazujących praktyczne przykłady zastosowania 13 technik malarskich i graficznych. jej celem jest przybliżenie wiedzy o malarstwie, grafice, wystawiennictwie zarówno Czytelnikowi sięgającemu do tej tematyki po raz pierwszy, amatorowi, jak i profesjonaliście. Dla tych pierwszych będzie to omówienie podstaw rysunku i malarstwa, zagadnień kompozycji, perspektywy, światła, cienia i koloru. Wyjaśnieniem, jak wykorzystywać w swej twórczości rozmaite techniki, m.in. ołówek, węgiel, kredki akwarele, gwasz, akryl i farby olejne. Zapoznaje z najpopularniejszymi materiałami do rysunku i malarstwa. Pozwala w sposób oszczędny i zarazem wszechstronny przygotować i wyposażyć swoją pracownię. Dla profesjonalistów zaś będzie li tylko przypomnieniem pierwszych kroków stawianych na polu wielkiej sztuki. Ale wszystkim ta książka przybliży urok obcowania ze sztuką, radość tworzenia i doskonalenia warsztatu. Ma ona przekonać, że każdy z nas może nauczyć się nawet najbardziej skomplikowanych technik, jeśli z zapałem i nadzieją odda się żmudnym ćwiczeniom i próbom. Stara się o tym przekonać Czytelnika autor książki, Brian Bagnall, malarz i grafik, wykładowca rysunku i grafiki m.in. w Kingston, Amsterdamie i Monachium.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Lata około 1850 uważali ówcześni krytycy sztuki za prawdziwy początek nowoczesnego malarstwa. Jego twórcami byli w Warszawie tak wybitni artyści, jak Wojciech Gerson, Józef Szermentowski, Juliusz Kossak i Józef Simmler, w Krakowie zaś Jan Matejko i Artur Grottger. Z Paryża dochodziły odgłosy sukcesów Henryka Rodakowskiego...
UWAGI:
Bibliogr. przy notach biogr. - Indeks.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni